TrustCall

Hjälp

Vanligaste frågorna

Om du inte hittar svaret här, eller om du vill veta mer om något, vänligen kontakta oss. Vårt team återkommer till dig så snart de kan.

För att komma igång klickar du på ”Kom igång” för att komma vidare och skaffa ditt TrustCall-nummer.

I appen under More->Mitt konto kan du se ditt saldo och när ditt nummer kommer förnyas.

När ditt konto har använts i en månad kommer vi försöka dra nästa månadsavgift från ditt saldo. Lyckas det får du en bekräftelse som notifikation. Om det saknas saldo för månadsavgiften kommer du få en notis om att ladda på ditt saldo. Du kan med fördel ladda mer saldo för att täcka flera kommande månadsavgifter.

TrustCall försöker förnya ditt konto varje månad med betalning från befintligt saldo. Om saldot är för lågt kommer du få detta meddelande med uppmaning att ladda på mer saldo. Gå till ladda för att fylla på mer, förnyelsen kommer automatiskt genomföras så snart tillräckligt saldo finns tillgängligt på kontot.

Om kontot har stoppats för att förnyelse misslyckats kan du återaktivera ditt nummer i 3 veckor genom att ladda på ditt konto.

Kontrollera att ditt blåtandsheadset är kopplad till din enhet enligt instruktioner från tillverkarna av telefon och headset. Bekräfta att ljud kommer i headset eller hörlurar för annan app.
 
Android rättigheter
Om ovan är ok, gå in i inställningar på din Android-enheten, välj appar/apps, hitta TrustCall och kontrollera att rättighet för ”Nearby devices”/”Enheter i närheten” är ”Tillåten”/”Allowed”. Vissa enheter sätter inte denna rättighet vid aktivering. Du kan även styra ljudet mellan lur, högtalare och blåtand i appens ”in call display”.